Záručné podmienky
Tieto záručné a reklamačné podmienky upravujú podmienky a postup pri vybavovaní reklamačných nárokov uplatnených kupujúcim (dealer) na tovar
dodaný predávajúcim (ASBIS SK spol. s r.o.) na základe zmluvy o dealerskom predaji, zmluvy o obchodných vzťahoch B2C Partner , ich príloh
a jednotlivých kúpnych zmlúv a tvoria neoddeliteľnú súčasť obchodnej zmluvy.
Dodávateľ si od účinnosti tohto reklamačného poriadku vyhradzuje právo na akúkoľvek zmenu jeho ustanovení pri rešpektovaní kogentných noriem
Obchodného zákonníka a ostatných právnych predpisov platných na území Slovenskej republiky. Akékoľvek zmeny reklamačného poriadku sú účinné
po ich zverejnení na webovej stránke www.asbis.sk .
- Záručná doba
Firma ASBIS SK spol. s r.o. poskytuje nasledujúce záruky na tovar zakúpený a zaplatený v našej firme a zaväzuje sa ho opraviť v týchto termínoch pri dodržaní nasledujúcich podmienok:
- Reklamovaný tovar zakúpený pred menej ako 24 hodinami sa v prípade, že sa závada potvrdí (24 hod. na testovanie) vymení na druhý deň odo dňa prijatia reklamácie ak je daný tovar skladom. V prípade, ak daný tovar skladom nie je, ASBIS SK spol. s r.o. je oprávnená uskutočniť výmenu tovaru až keď bude mať tovar v skladových zásobách.
- Pre reklamovaný tovar v záruke, zakúpený pred viac ako 24 hodinami platia lehoty podľa dodacieho listu.. V prípade nedodržania týchto záväzných termínov sa postupuje podľa dohody so zákazníkom. Ak nie je dohoda možná , postupuje sa v súlade s Obchodným a Občianskym zákonníkom.
- Miesto reklamácie
Miestom reklamácie je sídlo firmy ASBIS SK spol. s r.o., prevádzka Bratislava, prípadne určené servisné stredisko. Ak pre daného výrobcu alebo daný produkt je určené servisné stredisko je kupujúci povinný uplatňovať reklamáciu v príslušnom servisnom stredisku.
Záručné a pozáručné opravy vybraných produktov vykonávajú autorizované servisné strediská, ktorých zoznam je pravidelne aktualizovaný a nájdete ho na www.asbis.sk prípadne na záručnom liste výrobku. - Prevzatie tovaru kupujúcim
Kupujúci je povinný skontrolovať stav dodávky pri osobnom odbere na sklade predávajúceho, a to kontrolou vecného obsahu dodávky s dodacím listom vr. sériových čísiel a tiež kontrolu vzhľadu tovaru. V prípade rozdielu medzi dodacím listom a vydaným tovarom alebo v prípade poškodenia tovaru, je príjemca povinný dodávku ihneď reklamovať a celú ju odmietnuť. Dodatočná reklamácia na chyby v dodávke a poškodenie tovaru nie je možná.
Príjemca tovaru zaslaného prepravnou službou je povinný skontrolovať zásielku podľa prepravného (dodacieho) listu, správnosť uvedených údajov o množstve, ďalej neporušenosť originálneho obalu alebo originálnej polepovacej pásky odosielateľa, viditeľné poškodenie obalu zásielky, viditeľnú čiastočnú stratu, a to ešte pred podpisom o prevzatí. V prípade výskytu týchto závad je príjemca povinný uviesť nezrovnalosti na prepravný list dopravcu alebo ihneď spísať „Zápis o škode“. Ďalšia manipulácia s poškodenou zásielkou musí byť uskutočnená v súlade s pokynmi zasielateľa. Ak nie je poškodenie alebo čiastočná strata zásielky zjavná pri jej prevzatí, je príjemca zásielky povinný oznámiť odosielateľovi a dopravcovi vznik škody bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 3 pracovných dní odo dňa doručenia zásielky. Nasledujúci pracovný deň po oznámení vzniku škody spíše zástupca dopravcu s príjemcom Zápis o škode. Po obdržaní zápisu je príjemca povinný uplatňovať reklamáciu u predajcu. - Mechanické poškodenie
Odberateľ je povinný tovar bez zbytočného odkladu pri osobnom odbere skontrolovať. Mechanicky poškodený výrobok je odberateľ povinný reklamovať ihneď. V prevzatí tovaru zaslaného prepravnou službou je povinný zásielku skontrolovať ešte pre podpisom dokladu o prevzatí. Mechanické poškodenie je odberateľ povinný reklamovať bez zbytočného odkladu , najneskôr do 24 hodín od prevzatia tovaru doručeného prepravnou službou.
Rovnako je nutné pri osobnom odbere ihneď a pri doporučení prepravnou službou bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 24 hodín od prevzatia tovaru, reklamovať neúplnosť tovaru. Na neskoršie reklamácie tohto typu nebude braný ohľad. Pri poškodení výrobku pri transporte je odberateľ povinný bez zbytočného odkladu reklamovať tovar u dopravcu. Uzatvoriť dopravné poistenie je ASBIS SK spol. s r.o. povinný iba na výslovnú žiadosť kupujúceho, pričom náklady znáša odberateľ. - Odstránenie chyby
Počas záruky zaistí dodávateľ, alebo ním poverená servisná organizácia odstránenie poruchy výrobku. V prípade oprávnenej reklamácie znáša predajca náklady súvisiace s odoslaním tovaru späť k odberateľovi. Odberateľ má výlučne nárok na v prípade oprávnenej reklamácie na odstránenie vád tovaru alebo na vystavenie dobropisu.
Predajca si vyhradzuje právo nahradiť neopraviteľný diel dielom podobným , s rovnakými technickými parametrami, prípadne dobropisom. Dodávateľ je oprávnený v prípade, že ten istý druh náhradného tovaru nie je k dispozícii, odovzdať odberateľovi náhradný tovar, ktorý spĺňa obdobné parametre a technické riešenia predtým zakúpeného tovaru. V prípade, že neopraviteľný reklamovaný tovar nie je na trhu dostupný, reklamácia tovaru bude vybavená adekvátnou náhradou alebo vystavením dobropisu vo výške ceny adekvátnej náhrady, stanovenej reklamačným oddelením dodávateľa. V takom prípade je dodávateľ oprávnený rozhodnúť o tom, či tovar vybaví adekvátnou náhradou alebo vystavením dobropisu. - Potrebné doklady k uplatneniu záruky
Dealer je povinný zadať reklamáciu elektronicky cez „online systém“ a tovar doniesť spolu s číslom reklamácie, ktoré pridelil „online systém“. Doklad o pridelení RMA čísla prikladá kupujúci k reklamovanému tovaru. Tovar musí byť zaslaný na náklady kupujúceho a v prípade oprávnenej reklamácie bude späť zaslaný na náklady predávajúceho. Náklady súvisiace s uplatnením reklamácie ( balenie, doprava, pošta,....) do miesta vybavenia reklamácie znáša odberateľ. Ak to nie je možné je nutné predložiť dodávateľovi faktúru, dodací list, montážny list, záručný list a servisnú knižku t.j. doklady z ktorých je zrejmý spôsob nadobudnutia tovaru, výrobné číslo tovaru a deň prevzatia odberateľom. Predložiť treba aj doklady o predchádzajúcich opravách súvisiacich so zárukou. Bez týchto dokladov záruka nebude uznaná, tovar nebude prevzatý do reklamácie. Výrobok musí byť odovzdaný v antistatickom obale s kompletnou dokumentáciou. Reklamácia sa vydá po predložení reklamačného listu firmy ASBIS SK spol. s r.o.
- Termín prevzatia zákazky
Za včasné prevzatie tovaru po oprave sa považuje dohodnutý termín, maximálne 5 pracovných dní po tomto termíne. V prípade nedodržania týchto termínov účtujeme skladné vo výške 1,70 EUR/deň. Tovar neprevzatý zákazníkom ani po 90-tich dňoch bude predaný a z utŕženej sumy uspokojené naše náklady za skladné.
- Zánik záruky
Záruka sa nevzťahuje na výrobky, ktorých výrobné číslo bolo odstránené, alebo je nečitateľné. Záruka zaniká v prípade, že došlo k mechanickému poškodeniu výrobku, zásahom nepovolanej osoby t.j. nie technikom alebo poverenou osobou dodávateľa, prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach (chemicky agresívne, vlhké, silné elektrické a magnetické pole, vysoká-nízka teplota, prašnosť, odstránením plomby z výrobku, poškodením ochrannej pásky na HDD, stratou záručného listu tlačiarne. Záruka zaniká aj v prípade ,že tovar je neprimerane znečistený, zjavne mechanicky deformovaný, poškodené originálne nálepky so sériovým číslom výrobku. Záruka sa nevzťahuje ani na prípady kedy došlo k poškodeniu výrobku živelnou pohromou, poruchou elektrického prúdu, poruchou iného komponentu v PC, nevhodnou obsluhou. Dopravné náklady spojené s výkonom pozáručného servisu hradí odberateľ. Dodávateľ si v sporných prípadoch vyhradzuje právo rozhodnúť o oprávnenosti reklamácie. Uznaním reklamácie tovaru typu „zariadenia pre ukladanie dát“ (pevný disk a ostatné zázn. média) nevzniká kupujúcemu nárok na náhradu škody, ktorá vznikla stratou dát spôsobenou chybou zariadenia. Nároky plynúce zo záruky náležia iba kupujúcemu a nemôže ich bez predchádzajúceho písomného súhlasu predávajúceho previesť na tretiu osobu.
- Náhrada za neoprávnenú reklamáciu
Pokiaľ pri oprave bude zistená skutočnosť , že závada výrobku vznikla spôsobom vylúčeným zo záručných opráv alebo sa závada na výrobku neprejaví je odberateľ povinný zaplatiť dodávateľovi náklady spojené s testovaním a manipuláciou (13,30 EUR za každú aj začatú hodinu). Ak sa preukáže, že reklamovaná vada bola spôsobená konaním odberateľa - poškodením tovaru nesprávnym používaním, alebo nevhodnou manipuláciou (zatečenie) a odberateľ napriek tomu, že o tejto skutočnosti vedel, alebo vedieť mohol, vadu reklamoval, môže dodávateľ od odberateľa požadovať náhradu škody, ktorú mu tým spôsobil. V prípade skrytej vady, napr. zatečená klávesnica, spálená karta vga pod chladičom, pretaktovanie , ktorú nie je možné zistiť pri preberaní reklamácie si dodávateľ vyhradzuje nárok na náhradu škody u odberateľa, pokiaľ reklamácia nebude uznaná výrobcom. V prípade ak odberateľ nesúhlasí s vyjadrením reklamačného oddelenia o neoprávnenej reklamácii, môže dodávateľ postúpiť reklamáciu výrobcovi prípadne autorizovanému servisnému stredisku. Ak ani v tomto prípade reklamácia nebude uznaná, odberateľ je povinný uhradiť všetky náklady dodávateľa spojené s riešením reklamácie pričom čas na vybavenie takejto reklamácie sa môže výrazne predĺžiť.
- Reklamácie dealerov
Pri reklamovaní tovaru sú dealeri povinní určiť chybný diel PC zostavy, reklamovať iba tento diel, na reklamačnom protokole presne vyšpecifikovať chybu (ako sa prejavuje, v akých režimoch, časových intervaloch atd.). V prípade, že dealer z rôznych dôvodov nebude schopný určiť chybný diel, vyšpecifikovať chybu budeme mu účtovať náklady spojené s testovaním a manipuláciou (13,30 EUR za každú aj začatú hodinu).
- Pozáručný servis
Firma ASBIS SK spol. s r.o. poskytuje pozáručný servis na široký sortiment dodávaného tovaru. U monitorov a zdrojov sme schopný zabezpečiť pozáručný servis aj pre výrobky zakúpené u iných dodávateľov. Na pozáručne opravené výrobky poskytujeme 3 mesačnú záručnú dobu. Dopravné náklady spojené s výkonom pozáručného servisu hradí odberateľ. Kupujúci je povinný pri tovare, ktorý zasiela k oprave, si na vlastné riziko uschovať a zazálohovať dáta, ktoré chce zachovať. Predávajúci nenesie zodpovednosť za stratené dáta a nezodpovedá za škodu tým vzniknutú.
- AC adaptéry a nabíjačky
- Access pointy / controllery
- Access pointy - príslušenstvo
- Aku náradie
- Akumulátor + Nabíjačka sady
- Akumulátory
- Analógové ústredne a príslušenstvo
- AP, Backbone, CPE
- Auto adaptéry
- Batérie
- Bezpečnostné zámky
- Bluetooth adaptéry
- Brúsky
- Čistiace sady
- Čističe
- Čítačky pamäťových kariet
- Dátové pásky
- Dátové rozvádzače
- Dátové rozvádzače - napájanie
- Dátové rozvádzače - police
- Dátové rozvádzače - ventilácia/osvetlenie
- Dátové rozvádzače - chladenie
- Dátové rozvádzače - ostatné príslušenstvo
- Dátové zásuvky
- Dokovacie stanice a replikátory
- Domáce kiná
- Domáce spotrebiče - príslušenstvo
- Drevoobrábajúce stroje
- DVB-S Karty dekodéry
- DVB-T Antény
- DVB-T Prijímače
- Elektronika - ostatné
- Externé boxy pre HDD
- Filamenty
- Fitness príslušenstvo
- Frézy a hoblíky
- GPS navigácie a lokátory
- GPS príslušenstvo
- GPS turistické
- Grafické karty
- Grafické karty - príslušenstvo
- Grily
- Handsfree
- Herné konzoly
- Herné ovládače
- Herné stoličky
- Herné príslušenstvo
- HiFi, Audio - prislušenstvo
- Home plug
- Hotelové TV
- Hriankovače, toastery
- Chladiče a podstavce pod notebooky
- Inštalačné náradie
- Inteligentná domácnosť
- Interaktívne systémy
- Interaktívne tabule
- Interaktívne tabule - príslušenstvo
- IP kamery
- IP kamery - záznam
- IP kamery - príslušenstvo ostatné
- Káble - metráž
- Káble, redukcie
- Kamery do auta
- Kamery, kamkordéry
- Kamery - príslušenstvo ostatné
- Kancelárska technika
- Kancelárska technika - spotrebný materiál
- Kávovary, espressá
- Klávesnica + myš (Sety)
- Klávesnice
- Kompresory
- Konektory a spojky
- Konferenčné systémy
- Konzoly a príslušenstvo
- Kosačky
- Kuchynské spotrebiče ostatné
- KVM prepínače a káble
- LED pásiky
- LED príslušenstvo
- LED lampy a reflektory
- LED Vianoce
- LED žiarovky
- Licencie k hardvéru
- Media konvertory
- Meniče napätia
- Meteostanice, interiérové teplomery
- Mikrofóny
- Mixéry, šľahače
- Monitory
- Monitory - ostatné príslušenstvo
- Multimediálne prehrávače
- Myši a polohovacie zariadenia
- Naparovače
- Náradie ostatné
- Náradie - príslušenstvo
- Notebooky
- Notebook - príslušenstvo ostatné
- Nožnice na živý plot
- Ohrievače, krby
- Ochranné fólie a privátne filtre
- Optické mechaniky
- Osobná starostlivosť - ostatné
- Pamäte
- Pamäťové karty
- Parný čistič
- Páskové zálohovanie
- Patch panely
- Patch panely príslušenstvo
- PC skrinky
- PC skrinky - príslušenstvo
- PC zdroje
- PDU
- Pevné disky
- Pevné disky - príslušenstvo
- Píly
- Plátna k projektorom
- Počítače
- Počítače - All In One
- Počítače - ostatné príslušenstvo
- Podložky pod myš
- PoE sady
- Poukazy (vouchery)
- Power banky, externé akumulátory
- Prepäťové ochrany
- Procesory
- Procesory - chladiče
- Projektory
- Projektory - lampy
- Projektory - príslušenstvo
- Radiče a rozširujúce karty
- Reproduktory
- Routre / firewally - bezdrôtové
- Routre / firewally - drôtové
- Routre / firewally - moduly
- Routre / firewally - licencie
- Routre / firewally - security
- Rozšírenia záruky
- Rúry
- Rýchlovarné kanvice
- Serverové skrinky
- Servery
- Servery - príslušenstvo
- Servery - Barebone
- Servery Barebone - príslušenstvo
- Servery - Blade
- Sieťové karty
- Sieťové karty - bezdrôtové
- Skenery
- Skenery - príslušenstvo
- Skrutkovače
- Slúchadlá, headsety
- Smart hodinky
- Smartfóny
- Softvér ABBYY
- Softvér Acronis
- Softvér Adobe
- Softvér ESET
- Softvér HPE
- Softvér Microsoft
- Softvér RedHat
- Softvér Veeam
- Softvér ostatní výrobcovia
- Solárne panely
- Spotrebný materiál - atramenty
- Spotrebný materiál - ostatné
- Spotrebný materiál - papiere
- Spotrebný materiál - pásky do ihličkových tlačiarní
- Spotrebný materiál - pásky do tlačiarní štítkov
- Spotrebný materiál - tonery
- Spotrebný materiál - zobrazovacie valce
- Stojany a držiaky
- Storage Enterprise / SMB
- Storage, NAS
- Storage - Server
- Storage - príslušenstvo
- Stylusy
- Sušiče vlasov
- Switche - desktop
- Switche - rack
- Switche - moduly
- Switche - licencie
- Switche - príslušenstvo
- Tablety
- Tablety/smartfóny - ostatné príslušenstvo
- Tašky, batohy, púzdra a kryty
- Telefóny - pevné linky
- Telefóny - pevné linky - príslušenstvo
- Televízory
- Televízory - príslušenstvo
- Termokamery
- Testery (networking)
- Tlačiarne
- Tlačiarne ihličkové
- Tlačiarne multifunkčné
- Tlačiarne štítkov
- Tlačiarne pokladničné
- Tlačiarne veľkoformátové
- Tlačiarne - príslušenstvo
- USB adaptéry a nabíjačky
- USB huby
- USB kľúče
- Vakuovačky
- Varné dosky
- Váhy
- Veľkoformátové monitory / LFD
- Ventilátory interiérové
- Ventilátory pre PC
- Virtuálna realita
- Vizualizéry
- Vodárne a čerpadlá
- VOIP - headsety
- VOIP - prislušenstvo
- VOIP - telefóny
- Vrátniky
- Vrátniky - príslušenstvo
- Vŕtačky, vŕtacie kladivá
- Vysávače
- Vysávače - priemyselné
- Vysávače príslušenstvo
- Výstražné samolepky
- Vzduchové náradie
- Wallboxy
- Webkamery
- Webkamery-príslušenstvo
- Wifi - ostatné
- Wifi antény
- WiFi Extendery
- Wifi konektory
- Wifi odrušovače
- Zabezpečovacia technika, alarmy a monitoring
- Záhradné náradie
- Základné dosky
- Základné dosky - príslušenstvo
- Záložné zdroje
- Záložné zdroje - príslušenstvo
- Zavlažovacie systémy
- Zubné kefky
- Zvlhčovače a čističe vzduchu
- Zvukové karty
- Žehličky, parné stanice
- +Vianoce v ASBISe
- +Black Friday
- Notebooky
- Počítače
- All in One počítače
- Monitory
- Veľkoformátové monitory
- +Príslušenstvo
- +Tlačiarne, spotrebný materiál
- +Tablety, smartfóny, telefóny
- +Skenery
- +Komponenty
- +Periférie k PC
- +Networking
- +Softvér
- +Servery, storage
- +Záložné zdroje, ochrany
- +Gaming - Herná zóna a VR
- +Kancelárska technika
- +Spotrebná elektronika
- +Biela technika
- +Projektory, plátna
- +Interaktívne tabule
- +Káble, redukcie, adaptéry
- +Náradie
- +Ostatné
Tuhovská 33
831 06 Bratislava
Pondelok - Piatok:
od 8.30 do 17.00 hod.
E-mail: online_kontakt[at]asbis.sk
Recepcia: + 421 2 321 65 111
Obchodné oddelenie: + 421 2 321 65 777
Moldavská cesta 8/B
040 11 Košice
Pondelok - Piatok:
od 8.30 do 17.00 hod.
E-mail: online_kontakt[at]asbis.sk
Recepcia: + 421 55 321 65 11